Translate

Laa taiasuu min rauhillah...

Salam...

Laa taiasuu min rauhillah...
     


يَٰبَنِىَّ ٱذْهَبُوا۟ فَتَحَسَّسُوا۟ مِن يُوسُفَ وَأَخِيهِ وَلَا تَا۟يْـَٔسُوا۟ مِن رَّوْحِ ٱللَّهِ ۖ إِنَّهُۥ لَا يَا۟يْـَٔسُ مِن رَّوْحِ ٱللَّهِ إِلَّا ٱلْقَوْمُ ٱلْكَٰفِرُون
"Dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir"
(Surah Yusuf : 87)




Aku minta pada Tuhan setangkai bunga segar, Dia beri aku kaktus berduri...
Aku minta kupu- kupu, Dia beri aku ulat berbulu...
Aku sedih dan kecewa...

Namun kemudian,
Kaktus itu berbunga, indah sekali...
dan ulat itu pun menjadi kupu-kupu yang cantik sekali...
itulah JALAN TUHAN, indah pada masaNya..

Allah tidak beri apa yg kita harapkan, tetapi Dia memberi apa yang kita perlukan..
kadangkala kita sedih, terluka dan kecewa...
Namun jauh di atas segalanya, Dia telah mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita...=)


Yakinlah,
Sehebat mana pun perancangan kita, hebat lagi perancanganNya...

Apa yang diberikan Allah untuk kita setimpal dengan usaha kita dan Dia lebih tahu apa yang terbaik buat kita... 

Jadi,
Janganlah berputus asa, teruskan usaha untuk berjaya walaupun mungkin kita tidak dapat seperti apa yang diinginkan tetapi jangan pernah berhenti untuk terus berusaha...^^
Berusahalah semaksima mungkin dan sentiasa bertawakal kepadaNya dengan hati yang ikhlas, mana tahu usaha yang tidak pernah kenal erti putus asa itu membuatkan kita menjadi manusia yang lebih berjaya...^^

Nes Zinatulhayah,
9 Januari 2013,
Universiti Islam Antarabangsa Malaysia.


0 comments:



Copyright © 2012 ♥ Not Everyone Shares ♥.